HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de novembre i desembre


dimarts 25 de juliol de 2017


François Ozon. França/Alemanya, 2016
amb: Pierre Niney, Paula Beer, Ernst Stötzner, Marie Gruber,
Anton von Lucke i Cyrielle Clair
VO en alemany i francès amb subtítols en castellà. 113 minuts

En una petita ciutat alemanya després de la I GuerraMundial,
Anna va cada dia al cementiri per lamentar la pèrdua
del seu promès Frantz, mort en una batalla a França. Un
dia es troba amb Adrien, un jove francès que ha anat a
dipositar flors en la tomba de Frantz. La seva presència en
un país que acaba de perdre la guerra desperta passions
confrontades.
«De l’obra escrita per Maurice Rostand em va agradar molt la
imatge d’un soldat francès que deixa flors a la tomba de l’enemic.
Vaig començar a treballar sobre això, i vaig descobrir la
pel·lícula de Lubitsch que va adaptar la peça teatral a Remordimiento.
Ho vaig deixar, no tenia sentit fer-la després d’ell.
Però vaig veure que tant l’obra com el film tenien el punt de
vista del jove francès, i a mi m’interessava més el dels perdedors:
el dels alemanys. Així que m’hi vaig posar de nou.
»Crec que aquesta història té abundants punts de contacte amb
el que s’esdevé avui: es parla de la desconfiança davant del
desconegut, del retorn a les fronteres i de la por a l’emigrant.
No es parla de l’actualitat de forma directa, però sí crec que
ajuda a comprendre el present i aspectes com el Brexit o l’èxit
dels partits polítics xenòfobs.»

TRÀILER                                   FRANÇOIS OZON

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada