HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

HORARIS SESSIONS DIMARTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE
Descarrega't aquí el tríptic de novembre i desembre


dimarts 8 d’agost de 2017

Catherine Corsini. França, 2016
amb: Cécile de France, Izïa Higelin, Noémi Lvovsky,
Kévin Azaïs i Lætitia Dosch
VO en francès amb subtítols en castellà. 105 minuts

1971. Delphine, filla de pagesos, se’n va a París per fugir dels
lligams familiars i aconseguir emancipar-se econòmicament.
Carole és parisenca, viu amb Manuel i defensa activament
els principis del feminisme. Quan Delphine i Carole es
coneixen, la seva història d’amor canviarà llurs vides.
«Tenia moltes ganes de retre homenatge a les dones feministes
que sovint foren menyspreades i titllades de “mal cardades”.
Tampoc no vaig ser gaire feminista durant anys i gairebé vaig
arribar a pensar el mateix d’elles. Però em vaig adonar que moltes
coses que avui dono per fetes les hi dec a aquelles dones compromeses
i lluitadores.Moltes d’elles eren lesbianes. Per fi, gràcies
a aquest moviment, podien parlar en veu alta. És més, les dones
homosexuals van fer molt per l’emancipació de la dona en general.
Vaig llegir tot el que vaig trobar. Vaig veure pel·lícules sobre el
tema, vaig entrevistar vàries feministes i vaig lliurar a les actrius
tot el material escrit i rodat que havia recopilat. Les dues es capbussaren
en les paraules, el discurs, la importància de lluites com
el dret a l’avortament o el dret a disposar del propi cos. Em va
semblar essencial transmetre aquesta energia. Fou el que em va
animar durant el rodatge.»

TRÀILER                                  CATHERINE CORSINI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada